Fram till 12/12: -10% på gate + motoriseringspaket med kod MT10
Fram till 12/12: -10% på gate + motoriseringspaket med kod MT10
Min varukorg
Close Icon

image
Delete Icon
SKU :
None

Genom att validera dina köp kommer du att debiteras beloppet för din beställning.

I reservation


total des produits kr
Code -  kr
Totalt (inkl. moms) kr

Beställa Fortsätt handla

eller

FAQ


Att beställa

För alla dina frågor om dina tidigare beställningar, föreslår vi att du kontaktar oss via kontaktformuläret.

    För beställningar där alla produkter annonseras som "I lager" gör vi vårt bästa för att förbereda din beställning på mindre än 24 timmar.

    Leveranstider meddelas dig på vart och ett av våra produktblad.

    • För att göra detta, leta efter den modell du vill ha, du hittar sedan dess produktblad:
    • Leveranstiden meddelas direkt på produktbladet, bredvid knappen Lägg till i varukorg


    För beställningar med produkter "i reservation" sker förberedelse och leverans vid tidpunkten för effektiv återgång till lager.

    Vi erbjuder dig vid fullt medvetande en längre leveranstid för att du ska kunna ta emot hela din beställning på ett grupperat sätt.

    Du rekommenderas att lägga två olika beställningar om du vill få produkterna i lager snabbare och lägga en andra beställning med de produkter som vi väntar på lager för.
    Våra leveranskostnader är gratis, så detta har ingen inverkan på din slutliga kostnad.

    Casanoov är personligen engagerad i att skydda alla dina personuppgifter. Dessa används endast i syfte att leverera dina produkter till dig på ett säkert sätt.
    I enlighet med dataskyddslagen av den 6 januari 1978 har du när som helst rätt att få tillgång till, rätta eller motsätta dig uppgifter som rör dig.
    Denna åtgärd kan utövas:
    ● Antingen direkt på webbplatsen i området "Mitt konto" och sedan i "Min personliga information"
    ● Antingen genom att skriva till vår kundtjänst kommer vi sedan att göra vad som är nödvändigt enligt dina önskemål

    Du kan skapa ditt konto genom att klicka direkt uppe till höger på piktogrammet som representerar en karaktär.

    Du kommer då till en inloggnings- och/eller registreringssida, allt du behöver göra är att klicka på "Registrering".

    Nu behöver du bara fylla i formuläret för att skapa konto med din personliga information (Civility, Efternamn & Förnamn), samt din e-postadress. Välj sedan ditt konfidentiella lösenord.
    Allt du behöver göra är att validera ditt konto genom att klicka på "Jag skapar mitt konto"

    1. Du måste först ansluta till ditt konto längst upp till höger på startsidan:
    2. Logga sedan in med din e-postadress och ditt lösenord.
    3. Du kommer till denna sida, klicka på fliken "Min personliga information":
    4. Väl i avsnittet "Min personliga information" kan du ändra alla angivna fält

    Vill du göra ändringar som inte är tillgängliga på detta sätt?

    Till svaret nedan " Hittade du svaret på din fråga ", svara nej. Ett kontaktformulär låter dig be oss om ändringar som är specifika för dina behov.

    För att dina produkter ska kunna anpassa sig så bra som möjligt till det utrymme som tillhandahålls för deras installation, har alla våra slaggrindar, grindar och staket fördelen att kunna skäras över sin bredd.
    Detta anpassningssnitt är dock inte tillgängligt på höjden.
    Detta beror främst på profileringen av de vertikala stolparna, som inte kan skäras, annars kommer produktens strukturella integritet att försämras.

    Information om våra produkters tvärsnitt finns tillgänglig och synlig på deras respektive produktblad.

    1. För att göra detta, leta efter den modell du vill ha, du hittar sedan dess produktblad.
    2. Klicka sedan på fliken "Teknisk ritning":
    3. Om produkten kan skäras, kommer en akronym som representerar en kvarn att anges på den tekniska ritningen av produkten.

    För att ändra storlek på din produkt behöver du bara göra ett snitt på bladen och de horisontella stolparna med lämplig utrustning (slipmaskin med speciell aluminiumskiva, bladskydd, etc.).
    Du kan använda vårt kontaktformulär för att begära instruktioner om hur du skär en produkt

    Det är viktigt att notera att anpassningen av din produkt är helt på ditt ansvar.

    1. Du måste först komma åt inloggningssidan som finns längst upp på sidan med teckenpiktogram
    2. Du kommer till följande sida, klicka på "Glömt lösenord":
    3. Skriv sedan bara in din e-postadress, ett e-postmeddelande kommer att skickas till dig kort därefter för att du ska kunna ändra ditt lösenord (e-postmeddelandet kan hamna i SPAM, kolla din SPAM-mapp)
    4. Du kan nu logga in på ditt konto med din nya inloggningsinformation

    Vi erbjuder två typer av motorisering på vår onlineförsäljningssajt: för skjutgrind och för slaggrind.

    ● Två modeller för motorisering av skjutgrindar:

    RANGER C300 motor
    Max grindvikt: 300 KG
    Effekt: 230 V
    Tillbehör som ingår:
    - 2 fjärrkontroller med 4 knappar
    - Nylonställ (4m - 12 stycken på 33cm)

    TANK C600 motor
    Max grindvikt: 600 KG
    Effekt: 230V
    Tillbehör som ingår:
    - 2 fjärrkontroller med 4 knappar
    - Nylonställ (4m - 12 stycken på 33cm)
    - Set med 2 FOTOCELL-fotoceller
    - 1 BLIXT signallampa

    ● Tre modeller för motorisering av svänggrindar:

    RANGER B150 motor
    Maxvikt per blad: 150 KG
    Maximal längd per blad: 2 meter
    Effekt: 24 V
    Tillbehör som ingår:
    - 2 fjärrkontroller med 4 knappar

    TANKER B250 motor
    Maxvikt per blad: 300 KG
    Maximal längd per blad: 2,5 meter
    Effekt: 24 V
    Tillbehör som ingår:
    - 2 fjärrkontroller med 4 knappar
    - Set med 2 FOTOCELL-fotoceller
    - 1 BLIXT signallampa

    Du kan hitta all denna information i vart och ett av produktbladen med tekniska egenskaper, beskrivning eller i deras respektive monteringsanvisningar.

    För närvarande levererar vi till tio olika länder över hela Europa: Frankrike, Tyskland, Spanien, Italien, Belgien, Holland, Polen.
    För öarna:
    Tyvärr levererar vi inte till öarna ännu. Vi arbetar för att förbättra denna situation snabbt och kommer att hålla dig informerad så snart Casanoov har möjlighet att leverera dessa områden.
    För mer information, inbjuder vi dig att omdirigera dig till våra villkor .

    Att veta :

    Det är viktigt att skapa ditt konto i det land som du vill levereras till.
    Om du till exempel bor i Frankrike och vill bli levererad till Frankrike är det viktigt att skapa ett konto på sajten casanoov.fr.
    Annars kommer leverans till Frankrike inte att vara möjlig / Annars kommer du inte att kunna få det levererat till detta land.

    Vill du ha mer information om Casanoov?
    Vi föreslår att du läser informationen på följande länkar:
    Juridisk information
    Våra åtaganden
    Vilka vi är

     

    Vill du kontakta oss per telefon?

    Vi har gjort det medvetna valet att inte erbjuda dig ett avgiftsbelagt telefonnummer där du inte nödvändigtvis skulle ha alla svar på dina frågor.

    Vi strävar efter att:

    • För att sätta på nätet all information du behöver (instruktioner och tydlig sprängskiss, tekniska egenskaper, mått...).
    • Svara på alla dina skriftliga förfrågningar inom 24 timmar: skriftliga svar är vanligtvis mer dokumenterade och exakta än ett telefonsamtal.
    • Att ringa tillbaka våra kunder om detta hjälper oss att bättre möta deras behov. För att göra detta, skicka oss en förfrågan via formuläret genom att svara nej på frågan nedan: "Hittade du svaret på din fråga"?

     

    Vill du veta om det finns några Casanoov-butiker?

    Våra produkter säljs uteslutande på Internet.
    Tyvärr har vi inget showroom där du kan kontrollera det visuella utseendet på våra produkter, och vi har inte heller någon butik där du kan köpa dem på plats.
     

    Vi gör vårt yttersta för att lägga all teknisk information på vår webbplats som du behöver för att göra ditt val, oavsett om det finns i FAQ eller på våra produktblad.
    Om du till exempel behöver mer information om:
     

    • En produkt, se fliken "Jag behöver information om en produkt".
    • Leverans, se "Jag behöver leveransinformation".

    För att ge dig en uppfattning om det slutliga utseendet och kvaliteten på våra produkter i verkliga situationer, erbjuder vi våra kunder möjligheten att visa sin förverkligande. Om du vill kan du konsultera dessa realiseringar direkt på vår hemsida.

    1. För att göra det, leta efter den modell du vill ha, du hittar sedan dess produktblad:
    2. Klicka sedan på fliken "Kundbilder".
    3. Du kommer då över alla bilder som publicerats av våra kunder som presenterar sina installationer.

    • Faktureringsadressen utgör identiteten och kontaktuppgifterna för den som beställer
    • Leveransadressen utgör identiteten och kontaktuppgifterna för den person som är avsedd att ta emot beställningen.

    Leveransadressen kan därför skilja sig från faktureringsadressen.
    Om du vill levereras till en annan adress än faktureringsadressen (arbetsplats, paketförmedling, sekundär bostad, etc.), har du möjlighet att erbjuda en annan leveransadress.

    ● Den information som efterfrågas för leverans kommer att underlätta mottagandet av din beställning.
    Användbarheten av informationen som ska tillhandahållas:
    - Hela adressen
    - Efternamn och förnamn
    - Mobilnummer (endast för leveransadressen för att meddela dig om hur din leverans fortskrider, kommunikation med leveranspersonen etc.)

    ● Den information som efterfrågas för fakturering gör att du kan redigera en faktura i enlighet med dina behov.
    Användbarheten av informationen som ska tillhandahållas:
    - Hela adressen
    - Efternamn och förnamn

    Du har möjlighet att skapa flera fakturerings- och leveransadresser efter behov.

    Anslutningsproblem kan bero på flera faktorer:

    ● Fel på webbplatsen för inloggning:

    Du kanske försöker logga in på fel Casanoov-webbplats.

    Till exempel, om du har skapat ett konto på casanoov.fr, kommer du bara att kunna ansluta till casanoov.fr.

    Det kommer därför att vara omöjligt för dig att lägga en beställning på våra andra sajter: casanoov.de / casanoov.es / etc ...
    Så se till att ansluta till rätt Casanoov-sajt som du tidigare har registrerat dig på.

    Obs: det är viktigt att skapa ditt konto i det land du vill levereras till.
    Om du till exempel bor i Frankrike och vill bli levererad till Frankrike är det viktigt att skapa ett konto på sajten casanoov.fr. Annars kommer du inte att kunna få den levererad till detta land.

    ● Lösenordsfel:

    Du kanske inte kan logga in på grund av ett fel i lösenordet.

    I det här fallet, om du inte längre kommer ihåg ditt lösenord eller om du har tappat bort det, inbjuder vi dig att gå till avsnittet "Jag behöver information om hur mitt konto fungerar" där du hittar proceduren för att ändra ditt lösenord.

    Våra produkter säljs uteslutande på Internet.
    Tyvärr har vi inte ett utställningsrum som låter dig kontrollera den visuella återgivningen av våra produkter, och inte heller en butik att köpa på plats.

    Vi gör vårt yttersta för att lägga all teknisk information på vår webbplats som du behöver för att göra ditt val, oavsett om det finns i FAQ eller på våra produktblad.
    Om du till exempel behöver ytterligare information om:

    För att ge dig en uppfattning om den slutliga renderingen och kvaliteten på våra produkter i en verklig situation, erbjuder vi våra kunder att visa sin förverkligande. Kan, om du vill, konsultera dessa prestationer direkt på vår hemsida.

    1. För att göra detta, leta efter den modell du vill ha, du hittar sedan dess produktblad:
    2. Klicka sedan på fliken "Kundfoton".
    3. Du kommer då att stöta på alla bilder som publicerats av våra kunder som visar oss deras faciliteter.
    4. En produkt, se fliken "Jag behöver information om en produkt".
    5. Leverans, se "Jag behöver leveransinformation"
    6. Betalning, se fliken "Jag behöver betalningsinformation".

    Alla våra produkter levereras i satsform och för att monteras av dig.
    Vi har designat och föreställt våra produkter så att de är lätta att montera och din kundupplevelse är trevlig.
    Vi har försett dig med tydliga monteringsanvisningar som du kan ladda ner.
    Alla tillbehör som behövs för installationen av din portal tillhandahålls till dig, och allt som ingår i våra portaler specificeras i produktens tekniska egenskaper såväl som i beskrivningen.

    Du kan hitta all denna information på vart och ett av våra produktblad genom dessa olika flikar:

    1. I fliken "Tekniska egenskaper".
    2. I fliken "Teknisk ritning".
    3. På fliken "Monteringsanvisningar".


    Om du vid mottagande och montering av dina produkter har några frågor om installationen kan du alltid kontakta oss genom Casanoovs kontaktformulär.

    Du kan hitta vikten på var och en av våra produkter och i synnerhet varje förpackning som motsvarar din produkt direkt på dess produktblad.

    1. För att göra detta, leta efter den modell du vill ha, du hittar sedan dess produktblad.
    2. Klicka sedan på fliken "Teknisk ritning".
    3. Där anges vikten samt andra detaljer som är specifika för produkten i fråga.
    4. Du kan också klicka på "Tekniska egenskaper"
    5. Du hittar sedan den exakta vikten på var och en av förpackningarna som utgör produkten längst ner i avsnittet

    Att använda PayPal är gratis.
    Allt du behöver göra är att skapa ett PayPal-konto eller använda ett befintligt konto.
    Du kommer sedan att omdirigeras till en dialogruta som hanteras av Paypal för att slutföra din betalning.

    När din betalning har gjorts kommer ett kvitto att skickas till dig via e-post för att följa upp denna transaktion.

    Med Paypal behöver du inte meddela dina bankuppgifter när du betalar för din beställning på vår sida: din ekonomiska information meddelas inte till säljaren.

    Paypal krypterar och säkrar din data och fungerar som en mellanhand för att utföra dina transaktioner på ett helt säkert sätt.

    Paypal erbjuder, efter eget gottfinnande, ett betalningssystem i 4 omgångar. Vi rekommenderar dig att kontakta Paypal för att avgöra om du är berättigad till detta alternativ.

    För närvarande erbjuder Casanoov endast antracitgrå (RAL 7016). Den slipade mattvita färgen kommer mycket snart på några av våra modeller.

    I framtiden kommer Casanoov att erbjuda dig olika färger.

    Mer specifikt är det inte möjligt för oss att erbjuda dig en specifik färg för närvarande.

    Endast de produkter och färger som presenteras på webbplatsen är tillgängliga för köp.

    För närvarande erbjuder vi endast våra produkter med leveransservice.

    Vi har för närvarande ingen monteringslösning att erbjuda dig.

    Våra portar är dock lätta att montera och kan installeras ganska snabbt.

    För att hjälpa dig genom hela processen med att montera våra produkter, här är informationen tillgänglig för dig på vart och ett av våra produktblad:

    Bra att veta :
    Våra kunder vänder sig ibland till hantverkare eller entreprenörer som är specialiserade på montering och installation av produkter som liknar våra.
    Det är därför möjligt för dig att kontrollera om hantverkare kan följa med dig i din region i förverkligandet och slutförandet av ditt projekt.

    Du kan hitta all denna information på vart och ett av våra produktblad genom dessa olika flikar:

    1. På fliken "Tekniska egenskaper":
    2. I fliken "Teknisk ritning":
    3. På fliken "Monteringsanvisningar":

    Alla våra produkter har 2 års kommersiell garanti.

    Casanoov gör det till en ära att erbjuda till köp, endast produkter som finns i lager.
    Prioritetsbokningssystemet låter dig reservera de produkter som intresserar dig vid nästa ankomst. Du har en transparent bild av de beräknade leveranstiderna för dessa produkter. Genom att betala för din förbeställning säkerställer du att lagret av dina produkter spärras för nästa leverans.
    Rent konkret är allt du behöver göra att välja de produkter du är intresserad av och lägga till dem i din varukorg.
    Att förbeställa har aldrig varit så enkelt med Casanoov

    Mer information i våra Villkor> Reserverbara produkter

    1. För att förbeställa från Casanoov, sök först efter den modell du vill ha, du hittar sedan dess produktblad:
    2. Klicka sedan på knappen "Förbeställ" som är tillgänglig och synlig på vart och ett av våra produktblad:
    3. Du kommer att omdirigeras till en inloggningssida:
    4. För att bekräfta din förbeställningsförfrågan måste du vara inloggad på ditt Casanoov-konto:
    • Om du redan har ett konto: ange din e-postadress och ditt lösenord som används för ditt Casanoov-konto och klicka på "Jag ansluter"
    • Om du är ny på Casanoov: Klicka på "Registrera" och skapa sedan ditt Casanoov-konto.
    1. När du är ansluten eller registrerad slutför du din förbeställning och se till att du har prioritet vid nästa ankomst
    2. Ett e-postmeddelande som bekräftar din förbeställning kommer automatiskt att skickas till dig. Du behöver bara vänta på returen i lager och att din produkt kommer hem till dig! (Vi skickar dig e-postmeddelanden för att meddela dig!)

    Ändringen av öppningsriktningen av våra produkter är betingad av säkerhetsskäl.
    Men här är de öppningsmöjligheter som finns tillgängliga för dig beroende på varje typ av produkt:

    Du hittar öppningsriktningen för var och en av våra portar och portar direkt på produktbladet.

    1. För att göra detta, leta efter den modell du vill ha, du hittar sedan dess produktblad:
    2. Klicka sedan på fliken "Teknisk ritning".

    Där anges öppningsriktningen för produkten samt andra element som är specifika för produkten i fråga.

    1. Sök och välj produkten Casanoov erbjuder genom produktkategorierna eller direkt genom sökfältet. Du kommer alltså att hitta dess produktblad:
    2. Lägg till artikeln/varorna du väljer genom att klicka på "Lägg i varukorg".
    3. Din varukorg kommer att dyka upp till höger, du kan nu beställa (eller fortsätta handla om du är intresserad av andra produkter).
    4. Att lägga en beställning kräver att ett användarkonto skapas (se vid behov frågan "Hur skapar jag mitt konto") och detta så att vi kan veta leveransadress, fakturering och användbara kontaktuppgifter. så att leveranspersonen kan schemalägga och säkerställa leverans under goda förhållanden *
    5. Allt du behöver göra är att berätta vilken betalningsmetod du föredrar att använda för att registrera beställningen så kan vi ta hand om allt annat!
    6. Du kommer att få ett automatiskt e-postmeddelande som bekräftar registreringen av din beställning. Vi kommer sedan att fortsätta med förberedelser och leverans av beställningen under de följande dagarna.
    7. Du kommer att kunna följa din beställnings utveckling i ditt kundområde, avsnittet "Mina beställningar".
    8. När du har omdirigerats till avsnittet "Mina beställningar", klicka på "Se detaljer" för beställningen i fråga:
    9. Du kan äntligen komma åt spårningen av din beställning genom att klicka på "Spåra paketet":

    OBS: Det kan vara så att ett problem med ditt betalningsmedel inte tillåter oss att validera din beställning. Vi råder dig att läsa informationen i avsnittet "Betalning> Betalning ej validerad" för att förstå orsakerna till detta problem. I det här fallet kommer du att få ett e-postmeddelande som meddelar dig om vägran att betala för din beställning.

    Du kan hitta de exakta måtten på var och en av våra produkter direkt på produktbladet.

    1. För att göra detta, leta efter den modell du vill ha, du hittar sedan dess produktblad:
    2. Klicka sedan på fliken "Teknisk ritning":
    3. Där anges de exakta måtten på produkten samt andra detaljer som är specifika för produkten i fråga.
    4. Du kan också klicka på "Tekniska egenskaper"
    5. Du hittar i första position de exakta måtten på produkten i fråga:

    Vi har gjort det medvetna valet att inte erbjuda dig ett premiumtelefonnummer där du inte nödvändigtvis skulle ha alla svar på dina frågor.

    Vi strävar efter att:

    1. För att lägga all information du behöver online (instruktioner och tydlig sprängskiss, tekniska egenskaper, mått, etc.)
    2. Att svara inom 24 arbetstimmar på alla dina skriftliga förfrågningar: skriftliga svar är vanligtvis mer dokumenterade och exakta än en telefonväxel
    3. Att ringa tillbaka våra kunder om detta bättre möter deras behov. För detta, skicka oss en förfrågan via formuläret genom att svara nej på frågan nedan: " Hittade du svaret på din fråga "

    En ej tillgänglig produkt kan därför inte beställas.
    Men om en otillgänglig produkt fångar din uppmärksamhet kan du bli varnad om dess framtida återgång till lager, här är proceduren för att uppnå det:

    1. För att göra detta, leta efter den modell du vill ha, du hittar sedan dess produktblad:
    2. Klicka sedan på knappen "Varna mig" längst ner till höger på produktbladet:
    3. Du kommer att omdirigeras till en inloggningssida:

    För att bekräfta aviseringen måste du vara ansluten till ditt Casanoov-konto:
    ● Om du redan har ett konto: ange din e-postadress och ditt lösenord som används för ditt Casanoov-konto och klicka på "Jag ansluter"

    ● Om du är ny på Casanoov: Klicka på "Registrera" och skapa sedan ditt Casanoov-konto.

    1. När du är ansluten eller registrerad kommer den här sidan att öppnas, som bekräftar skapandet av din varning om produkten som intresserar dig:

    Det är bara att vänta, vi tar hand om resten och meddelar dig så fort det finns i lager igen!

    OBS: I händelse av att produkten inte kommer att erbjudas till försäljning igen kommer vi att informera dig så snart vi får kännedom om det.

    Alla våra produkter tillverkas i industriell skala och levereras till dig som ett KIT för att själv montera och installera.
    Som ett resultat av detta erbjuder Casanoov för närvarande inte skräddarsydda produkter i ordets strikta bemärkelse.

    Våra produkter har dock utformats så att var och en uppfyller dina specifika behov.

    För att dina produkter ska kunna anpassa sig så bra som möjligt till det utrymme som tillhandahålls för deras installation, har alla våra portar, grindar och staket faktiskt fördelen av att bara kunna skäras i sin bredd.

    Detta anpassningssnitt är dock inte tillgängligt på höjden.
    Detta beror främst på profileringen av de vertikala stolparna, som inte kan skäras, annars kommer produktens strukturella integritet att försämras.
    De höjder som för närvarande erbjuds av Casanoov är: 115/120cm, 140cm, 160cm och 180cm.


    För att ändra storlek på din produkt behöver du bara göra ett snitt på bladen och de horisontella stolparna med lämplig utrustning (slipmaskin med speciell aluminiumskiva, bladskydd, etc.).

    Du kan kontakta oss via kontaktformuläret, avsnittet "Fråga om en produkt". Vi kommer att göra vårt yttersta för att ge dig all hjälp du behöver och svara på dina frågor om våra artiklar.

    Ett fråge-/svar-system kommer att sättas upp mycket snabbt på var och en av våra produkter så att dina frågor också kan hjälpa Casanoov-communityt i deras val!

    Casanoov föreställer och skapar sina produkter med det enda syftet att möta dina behov.

     

    1. Kommer snart  :
      Denna status på våra produkter innebär att deras återgång till lager definieras av ett ungefärligt datum. Denna information är synlig på våra produktblad under den korta beskrivningen.

    I det här fallet kan du använda funktionen "Varna mig" för att bli meddelad om dess återkomst i lager om produkten intresserar dig. För att följa denna process, inbjuder vi dig att läsa vår FAQ i avsnittet "Varning, hur gör man?"

     

    1. Offer för sin egen framgång:
      I samtliga fall rör det sig om produkter vars lager är slut, varor utan lager meddelas då som "Ej tillgänglig".

    Den här produkten kommer att förnyas, men den finns inte längre i lager och vi har ännu inget returdatum i lager att ange för dig.

    1. Precis som i det tidigare fallet om "Kommer snart"-artiklar kan du skapa en varning som meddelar dig om dess nya tillgänglighet.

    Det är ibland troligt att vissa produkter inte längre motsvarar förväntningarna från Casanoov-gemenskapen.

    1. I dessa fall kan vi stoppa produktionen av vissa artiklar för att erbjuda nya sortiment, närmare dina förväntningar.

    Du kan alltid kontakta oss för att ta reda på om denna produkt kommer att förnyas någon gång och om detta inte är planerat kan vi erbjuda dig olika alternativ på liknande produkter.

    Vi vet att produkterna är på väg att anlända till våra lager, men vi föredrar att varna dig för detta tillstånd.
    Rent konkret föreslår vi att du prioriterar dina produkter, fortsätter med dina betalningsuppgifter och gör en beställning som vanligt. Betalningen kommer då att ske omedelbart och din bokning blockerar definitivt kommande lager. Du är säker på att få din produkt
    Mer information i vår GTC > Reserverbara produkter

    Vi erbjuder inte detta betalningssystem för närvarande.

    Den undersöks, men är inte tillgänglig i ditt land för tillfället.

    Mer information i våra allmänna villkor > Betalningsalternativ

    Denna möjlighet implementeras för närvarande på Casanoov. Denna lösning kommer att föreslås för dig direkt när du slutför din beställning som ditt val av betalningsmetod.

    Mer information i våra allmänna villkor > Betalningsmetoder

    Casanoov har omgett sig med erkända partners i världen av betalningsmetoder.
    Dessa olika betalningsmetoder är naturligtvis alla säkra.

    Detta gör att vi kan erbjuda dig ett brett utbud av betalningsmetoder!

    Betalningsmetoder enligt respektive land

     

    Frankrike:

    Köp möjligt på casanoov.fr med följande medel: CB, Visa, Mastercard, Paypal

    Belgien:

    Köp möjligt på casanoov.be  med följande medel: Visa, Mastercard, Paypal, Bancontact

    Tyskland  :

    Köp möjligt på casanoov.de  med följande medel: Visa, Mastercard, Paypal, Sofort, Giropay

    Spanien :

    Köp möjligt på casanoov.es  med följande medel: Visa, Mastercard, Paypal, Sofort

    Italien :

    Köp möjligt på casanoov.it  med följande medel: Visa, Mastercard, Paypal

    Holland  :

    Köp möjligt på casanoov.nl  med följande medel: Visa, Mastercard, Paypal, IDEAL

    Polen :

    Köp möjligt på casanoov.pl  med följande medel: Visa, Mastercard, Paypal, P24

     

    Du hittar dem alla vid betalningstillfället och kan välja den som passar dig bäst!

    Mer information i våra Villkor> Betalningsmedel.

Leverans

För alla dina funderingar angående din leverans av en beställning, föreslår vi att du kontaktar oss genom att använda kontaktformuläret.

    Leveranssystemet hanteras av vår partnerföretag. Det bygger på ett schema med möten där du är beslutsfattare.

    Du kan alltså planera din leverans i enlighet med din tillgänglighet.

    Hur fungerar det? Det är mycket enkelt:

    • Vi informerar dig om hur din beställning fortskrider på ditt Casanoov-konto, avsnittet "Mina beställningar".
    • Vår partner skickar ett sms till det mobiltelefonnummer som du har gett oss.
    • Detta meddelande erbjuder dig datum för en leveransplan
    • Du kommer att bli ombedd att ange ett programmeringsdatum för varje paket som ingår i din beställning (du kan sedan programmera dem på samma datum för att förenkla mottagandet av din beställning).

    För beställningar där alla produkter är "i lager" strävar vi efter att förbereda din beställning på mindre än 24 timmar.

    Leveranstiderna meddelas per produkt på Casanoovs webbplats. I dessa fall överstiger de inte 6 arbetsdagar.

    För beställningar med "reserverade" produkter kommer förberedelse och leverans att ske under längsta möjliga leveranstid så att du kan få hela din beställning som en grupp.

    Det är lämpligt att göra två olika beställningar om du vill få produkterna i lager snabbare och göra en andra beställning med de produkter som vi har i lager.

    I vilket fall som helst behandlas dina beställningar först när din beställning är förberedd, och inte tidigare!

    Leveranserna via vår samarbetspartner sker uteslutande enligt ett tidsschema som du själv väljer.

    På så sätt kan du i lugn och ro bestämma leveransdagen och vara tillgänglig när du får din beställning.

    För närvarande levererar vi inte till öarna. Vi arbetar för att snabbt förbättra denna situation och kommer att hålla dig informerad när Casanoov har möjlighet att leverera dessa områden.

    För att du ska kunna se hur din leverans fortskrider ger vi dig på ditt Casanoov-konto, under Mina beställningar, alla uppgifter och all information som vi har för att kunna följa hur leveransen fortskrider.

    Det är bara att välja beställningen så hittar du leveransstatusen. Och vid behov alla spårningslänkar för dina paket.

    Vi uppmanar dig att kontakta kundtjänsten hos vårt transportföretag och ge dig ditt paketnummer. Du kommer att kunna utvärdera tillsammans med dem orsakerna till den bristande leveransplaneringen (länk till DPD, kundtjänst).

    Vi uppmanar dig att kontakta kundtjänsten hos vårt transportföretag och ge dig ditt paketnummer. Du kommer att kunna utvärdera tillsammans med dem orsakerna till att leveransen uteblir och/eller leveranssedlar (länk till DPD, kundtjänst).

    Uppdatering av information om spårningslänkar är ibland tillgänglig med en viss fördröjning. Vi rekommenderar att du återvänder till länken nästa dag.

    Om detta inte löser situationen kan du kontakta oss via vårt kontaktformulär för eftermarknad, via avsnittet "Jag har en annan fråga om min beställning".

    Om ett skadat paket vägras, får vi information om produktåterlämning från vår partnertransportör. Kontakta oss via vårt kontaktformulär i avsnittet "Jag har ett problem med min beställning" och följ processen för att skapa en fil för kundservice. På så sätt kan vi övervaka situationen och hålla dig informerad om konsekvenserna av återförsändelsen av paket som skadats.

    Vi rekommenderar att du kontaktar oss via vårt kontaktformulär. Samtidigt är det viktigt att du kontaktar vårt partnerföretag för att uppdatera din adress och/eller ge ytterligare information om din leveransadress.

    Leveransdatumet bestäms av dig och vår partnertransportör. Vi rekommenderar att du kontaktar honom snabbt för att utvärdera dina möjligheter att ändra leveransdatumen. För att göra detta kan du följa paketets spårningslänk(er) och kontrollera dina möjligheter att ändra leveransdatum.

    Leveransdatumet bestäms av dig och vår partnertransportör. Vi rekommenderar att du kontaktar honom snabbt för att utvärdera dina möjligheter att ändra leveransdatumen. För att göra detta kan du följa paketets spårningslänk(er) och kontrollera dina möjligheter att ändra leveransdatum.

    Vi erbjuder nu våra leveranser via vår partner DPD. Vi har kommit överens med vår partner om att ge dig det bästa leveranssättet. Med hjälp av DPD:s expertis sker leveranserna nämligen uteslutande genom att du bokar ett möte som du själv väljer. Därför är valet av ditt mobilnummer viktigt, så att du kan ta emot och svara på meddelanden om leveransval.

Avbokning - Uttag

För alla dina förfrågningar om annullering eller återkallande av en gjord beställning föreslår vi att du kontaktar oss via kontaktformuläret.

    Om du har en beställning med reserverade produkter har du möjlighet att begära avbeställning via kontaktformuläret. Så snart avbeställningen är effektiv kommer vi att skicka dig ett e-postmeddelande som bekräftar avbeställningen. Vid en beställning av produkter i lager är det inte längre möjligt att avbeställa beställningen under förberedelse och avsändning av beställningen. Vi rekommenderar att du kontaktar kundtjänsten via kontaktformuläret för att fastställa den bästa lösningen som leder till att du kan annullera beställningen efter avsändning.

    Casanoov tillhandahåller en ångerblankett i våra allmänna försäljningsvillkor. Som en påminnelse har du upp till 14 dagar från mottagandet av beställningen på dig att göra en begäran om ångerrätt. Du hittar all information om ångerförfarandet i våra allmänna försäljningsvillkor.

    Om du har en beställning med produkter som är reserverade kan du kontakta oss via kontaktformuläret för att få veta om det är möjligt att ändra leveransadressen. Vid beställningar av produkter i lager är det inte längre möjligt att ändra leveransadressen när beredningen och avsändningen av beställningen har påbörjats. Du kan ändå kontakta oss via kontaktformuläret för att hitta en lösning på din situation.

Beställningsproblem

För alla dina funderingar kring din beställning föreslår vi att du kontaktar oss via kontaktformuläret. Alla frågor nedan hanteras via detta kontaktformulär.

    Efter att ha skickat oss informationen om beställningen och de berörda paketen kommer vi att kunna skicka dig stegen att följa för att skicka tillbaka de berörda paketen och tillåta oss att skicka dig produkten som inte tagits emot.

    1. För att hitta din faktura måste du först logga in på ditt Casanoov-konto med dina Casanoov-uppgifter. För att göra detta måste du först komma åt inloggningssidan som finns längst upp på sidan med teckenpiktogram
    2. Ange sedan dina Casanoov-uppgifter (inloggning och lösenord).
    3. När du är ansluten till ditt konto klickar du uppe till höger på personpiktogrammet (ditt konto) så kommer du till din kontosida.
    4. Klicka sedan på "Mina beställningar", alla dina beställningar gjorda hos Casanoov kommer upp, klicka på "Visa detaljer" för den beställning som du vill ha fakturan för
    5. Väl i avsnittet "Mina beställningar", klicka på "Se detaljer" för den beställning som du vill ha fakturan för
    6. Du kommer till denna sida, du behöver bara ladda ner din faktura

    En väntande betalning kan bero på flera orsaker men den vanligaste är när du gör en förbeställning på sajten.


    Faktiskt, som förklaras i frågan "Förbeställning, vad betyder det? "Vi debiterar beloppet för din förbeställning vid bokningstillfället.


    Detta är en sorts reservation av produkten innan den ens finns i lager igen, det gör att du kan vara säker på att så fort den är tillgänglig igen, har du din produkt.

    Ett annat möjligt fall:
    - Du har inte slutfört betalningen med den betalningsmetod som används.
    Det är till exempel möjligt att du inte har angett 3DS-säkerhetskoden.
    Detta fall kommer snabbt att bli en vägrad betalning. Du kommer att informeras via e-post. (se nekad betalning)

    Två faser kan bekräfta denna vägran att betala:

    Direkt efter att du har slutfört din beställning kommer du att omdirigeras till en sida som meddelar dig om detta avslag:
    I din e-postlåda kommer ett meddelande att skickas till dig automatiskt för att bekräfta att transaktionen är felaktig.
    Detta fall kan inträffa vid förbeställning. I enlighet med våra åtaganden tar vi faktiskt inte pengar förrän beställningen är förberedd. Av denna anledning, när vi förbereder oss, ber vi din bank att utföra autogirofullmakten.
    I vissa fall kan din bank vägra denna auktorisering (otillräckliga medel, bankgräns har överskridits, bankvägran, etc.)

    Uppenbarligen kan vi då inte uppfylla beställningen utan att lösa situationen från din sida.

    I dessa fall råder vi dig att :

    Identifiera skälen till detta avslag
    Hitta en lämplig lösning för att lösa orsakerna till detta avslag
    Starta om en ny beställning med hänsyn till dessa skäl (3DS-problem, bankgräns, otillräckliga medel ...)
    Att vägra en betalning kan bero på flera skäl.
    Vi kommer att diskutera de vanligaste fallen och sätten att lösa dem.

    För kreditkort och betalning via Paypal :

    3DS-system:
    Casanoov säkrar alla sina transaktioner via 3DS-systemet.
    Detta säkerhetssystem kan skilja sig åt beroende på ditt bankkontor: verifieringskod som ska anges, bankapplikation som skickar dig en bekräftelseförfrågan för en given betalning, etc.


    Hur botar man det?
    Du måste starta om en beställning och följa 3DS-processen som tillhandahålls av din bank som vi kommer att omdirigera dig till.

    Internetbetalningstak  :
    Det är möjligt att din bank begränsar ditt köptak på Internet (över tid och/eller maximalt en transaktion).
    Några möjliga fall:
    Du har gjort flera på varandra följande köp under en kort period. Det ackumulerade beloppet överstiger din köpgräns
    Ordern du vill slutföra överskrider din gräns


    Hur botar man det?
    Vi råder dig att kontakta din bank för att bekräfta skälen till vägran att betala.
    Om det behövs kan du be din bank att höja din gräns eller vänta några dagar med att beställa igen.
    Dessa gränsändringar kanske inte är omedelbara.
    Du har även möjlighet att använda en annan betalningsmetod.

    Vägra att uppfylla din banks transaktion:
    Vi har få bevis för att förklara detta fall.

    Hur botar man det?
    Vi råder dig att kontakta din bank för att bekräfta skälen till vägran att betala.
    Du kan meddela oss, för alla ändamål, så att vi kan förbättra våra tjänster i framtiden.

    Otillräckliga medel :
    När beställningen är slutförd gör vi en begäran till din bank för att bekräfta att vi kan dra tillbaka beloppet för din beställning.
    Ett av de fall som kan uppstå är att det inte finns tillräckligt med medel vid beställningen. I dessa fall vägrar din bank auktoriseringen.

    Hur botar man det?
    Kontrollera medlen på kontot som används för transaktionen.
    Kontakta din bank vid behov.
    Starta om beställningen så snart din bank bekräftar att ditt saldo inte blockerar bankauktoriseringen igen.

    Den lagliga ångerfristen är 14 dagar från mottagandet av din beställning. Under denna period har du möjlighet att skicka din begäran om avbokning till oss via vårt kontaktformulär efter försäljning, avsnittet "Jag vill avboka". Du måste välja den eller de produkter som du vill ta tillbaka. Du kommer att ha ett ångerformulär att fylla i och skicka till oss. Detta är tillgängligt via denna nedladdningslänk. Återkallandet är föremål för villkor som du kan hitta i vår GTC > Ångerrätt. Vi rekommenderar starkt att du läser dem igen!

    Utbyte av produkter är för närvarande inte möjligt. Du kan, om du fortfarande är inom den lagliga ångerfristen, göra en begäran till oss om detta. Du kan alltid kontakta oss via kontaktformuläret efter försäljningen.

    Vänligen kontakta oss snabbt via kontaktformuläret efter försäljning. Följ stegen genom att välja avsnittet "Jag har ett problem med min beställning" och beskriv det problem som uppstod. Vi hjälper dig att lösa ditt problem.

    Saknar du ett paket?

    Du kan först kontrollera om du har fått alla paket som anges i din beställning genom att logga in på ditt konto, i mina beställningsuppgifter. Du kommer alltså att kunna kontrollera om alla paket har levererats till dig eller inte. Om något av paketen inte har nått dig, och detta med en onormalt lång leveranstid, kontakta oss via kontaktformuläret för kundservice.

    Saknas delar i ditt paket?

    Kontakta oss via kontaktformuläret för kundservice och ange de saknade delarna och deras kodifiering (gör en fullständig inventering av delarna i dina förpackningar och jämför med delarna som anges i monteringsanvisningen). Beroende på vilka element som saknas hittar vi tillsammans en lösning så att du med sinnesro kan montera dina föremål!

    Kontakta oss via kontaktformuläret, avsnittet "min produkt fungerar inte", "min produkt fungerar inte längre" eller "jag kan inte få min produkt att fungera" beroende på situationen. Vi kommer att fastställa vilka åtgärder som ska vidtas för att hitta en lösning på det problem som uppstått.

    Kontakta oss via kontaktformuläret, avsnittet "min produkt fungerar inte längre" beroende på situationen. Vi kommer att fastställa vilka åtgärder som ska vidtas för att hitta en lösning på problemet.

Bild Nyhetsbrev
Välkommen till Casanoov!

Följ våra nyheter!

Prenumerera på nyhetsbrevet för att få råd och tips!

Leverans
4 /7 dagar

Säkra betalningar

Gratis fraktkostnader

Kontaktlös leverans

säker betalning

Visa
Mastercard
Applepay
Googlepay
Paypal

Välkommen till Casanoov!
Casanoov är specialiserad på onlineförsäljning av utrustning dedikerad till hemmiljön och gör det till en ära att erbjuda dig ett komplett erbjudande för att avgränsa ditt exteriör enligt de senaste marknadstrenderna till överkomliga priser. priser.
Kvalitet till rätt pris! Detta är Casanoovs motto.
Upptäck vårt breda sortiment av slagportar, skjutportar, grindar och staket i aluminium, den senaste trenden när det gäller material.
Alla våra produkter är genomtänkta och designade som ett kit.
Lätt och snabb att installera, att montera dina Casanoov-portar och staket själv kommer att vara en barnlek.
Alla våra modeller har designats för att kombinera både säkerhet och estetik.
Casanoov erbjuder dig valet att möta alla dina önskemål och krav: klassiska modeller med full fyllning, semiperforerade, perforerade eller ultraperforerade (barred) eller modernare med våra designmodeller. Hos Casanoov görs allt för att tillfredsställa dig!
Våra designmodeller är inspirerade och designade i Frankrike, de finns i 6 varianter och var och en har unika dekorativa tallrikar, designade av oss för dig.
Välj sortiment som passar dig bäst för en modern exteriör som passar dig.
Och för en ännu modernare exteriör, tänk på att automatisera din entré och bläddra i vår motoriseringskategori som erbjuder dig automatiseringar för slag- och skjutportar anpassade efter dina behov.< br />Också upptäck alla våra tillbehör för ett harmoniskt exteriör, såsom våra aluminiumstolpar i färger som matchar våra portar, grindar och trädgårdsstaket.
För att göra ditt val enklare har du all teknisk information samt livebilder på alla våra produktblad.
Betalningar är säkra och leveransen är gratis. Njut och trevlig shopping!